mandag 21. november 2016

Panikk

God mandag, alle!
Forrige uke lovet jeg visst Facebook Live på den fredagen som var, men det fikk jeg ikke gjennomført...tror faktisk ikke jeg skal love noe mer nå før avhandlingen er i havn - det er det arbeidet som må ha alt fokus; kanskje blir det Facebook Live (hvis jeg plutsleig har 10 ekstra minutter med overskudd en dag), kanskje ikke 😊

Som tittelen på dette innlegget sier: jeg føler oftere og oftere på en panikkfølelse nå om dagen, og jeg har stressende drømmer (relatert til dataanalyse eller liknende). Hele forrige uke hadde jeg dessuten en stygg hoste, som sammen med vonde armer og en nakke som var absurd stiv gjorde at jeg nesten ikke sov - noe som heller ikke akkurat er optimalt for intens jobbing.
Heldigvis har vi hatt en veldig fin helg, med overnattingstur til Tømtehytta. En skikkelig tur i skogen har faktisk gjort veldig godt, på fysisk og mentalt, så jeg føler meg i skrivende stund klar for en ny, tøff uke. Med tanke på at fredagen ble avsluttet med hjertebank, og en vond følelse av at jeg hadde gjort en grov feil i arbeidet som 2/3 av doktorgraden hviler på, så er det ikke verst at nakken er betydelig mindre stiv enn før helgen...😛 (Skikkelig hvile av hodet har også gjort at jeg har innsett at jeg ikke har gjort en feil, og at jeg har lært en god del - jeg har dessuten et par ekstra setninger som må inn i siste artikkel på diskusjonsdelen, og dét er det ikke noe galt med!)



Neste søndag reiser jeg til Paris, for å delta på mitt siste eksperiment som doktorgradsstipendiat (kanskje det blir siste gang jeg reiser for å være med på eksperiment punktum...jeg kommer jo sikkert til å være med når det er spennende eksperimenter her på labben i Oslo, men jeg kommer jo ikke til å ha penger til å reise til andre steder etter desember). Vi skal studere fisjon av plutonium-239, og det passer veldig godt inn sammen med den siste artikkelen jeg (vi) jobber med, som vi skal sende inn til journalen innen fredag 2. desember *iiiik*
Dette blir også siste gang jeg møter veileder-Jon innen jeg leverer avhandlingen, så det er en del ting som MÅ bli ferdige ila denne uken:
- utkast av avhandling (i alle fall introduksjon, overgangskapittelet mellom grunnleggende eksperimenter og fullskala reaktorsimuleringer, resultatdelen om fisjon, og resultatdelen om thoriumbaserte reaktorer)
- lage nye figurer til artikkel 3
- send teksten til artikkel 3 til alle medforfattere (som jeg kommer til å møte neste uke, på labben i Paris) i god tid innen helgen (!)
- få inn alle kommentarer til artikkel 2...(fordi det bare generelt begynner å haste)
- bestille fly og hotell til Paris

Så da er det bare å sette i gang. God uke til alle ♥♥♥

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...