fredag 11. mars 2016

Norges beste formidler - hvem får dagens studenter til å glemme å sjekke mobilen?

Hva er god undervisning? Hvor er de beste foreleserne nå for tiden? Hvordan bedømmer man egentlig kvalitet i undervisningen? Er den klassiske forelesningens tid virkelig over? Hve lærer studentene å tenke?
Jeg er utrolig stolt over å ha blitt spurt om å være med når Morgenbladet skal kåre Norges beste foreleser! Sammen med Helene Uri, Erling Sandmo, Therese Eia Lerøen og Victor Norman, skal jeg være med å finne vinneren. 
Vi har i denne sammenhengen alle forsøkt å svare veldig kort på to spørsmål: 1) Hva er god undervisning?, og 2) Hvorfror er god undervisning viktig? Slik svarer jeg: 
1. Et viktig nøkkelord er «trygg». Den som underviser, må være trygg på det faglige innholdet og trygg på seg selv i rollen som underviser. Hvis underviseren i tillegg er engasjert og åpen, vil studenten føle seg trygg og motivert – to viktige faktorer for læring.
2. God undervisning kan kurere en students dårlige selvtillit, slik at vedkommende kan få realisert potensialet sitt. Motsatt, med dårlig undervisning, tror jeg man kan være uheldig å miste nettopp dem som kanskje har et stort potensial, men som trenger en ekstra «push» for å få det ut. Disse studentene kan godt ende opp med å bli de beste, men med dårlig undervisning kan de kanskje like gjerne falle av.
Alle kan nominere den de mener er akademias beste underviser. På nettsiden kan du også lese andres nominasjoner (allerede noen timer etter at dette ble publisert hos Morgenbladet har det kommet mange nominasjoner - GØY!), stemme frem kandidater og dele nominasjonene videre. Frist for å nominere er 15. april, og juryens liste med ti navn presenteres i august.

Les om kåringen (og juryen) HER, eller gå direkte til nominasjonssidene HER :)

(Kan forresten ikke fordra det bildet de valgte av meg. Bildet er hentet fra reportasjen om Kvinnene som forsvant, og der ble det jo tatt så mange andre fine bilder - kunne de ikke heller valgt et annet, feks dette som de brukte på forsiden da de kjørte denne saken? :P #skikkeligluksusproblem)




3 kommentarer:

  1. Jeg deler dette vitnesbyrdet til partnere som lider i forholdet sitt fordi det finnes en varig løsning.

    Mannen min forlot meg og våre 2 barn for en annen kvinne i 3 år. Jeg prøvde å være sterk bare for barna mine, men jeg kunne ikke kontrollere smertene som plager hjertet mitt. Jeg ble såret og forvirret. Jeg trengte hjelp, så jeg forsket litt på internett og kom over et nettsted der jeg så at Dr. DAWN ACUNA, en trollformler, kan hjelpe å få elskere tilbake. Jeg tok kontakt med henne og hun ba en spesiell bønn og trollformler for meg. Til mine overraskelser kom mannen min hjem etter 3 dager. Det var slik vi ble gjenforent igjen og det var mye kjærlighet, glede og fred i familien.

    Du kan også kontakte Dr. DAWN ACUNA for rask løsning.
    1) Hvis du vil gjenforenes med kjæresten din.
    2) Hvis du trenger fred/ glede/ lykke i ekteskapet ditt.
    3) Hvis du ønsker å behandle infertilitet.
    4) Hvis du ønsker å kurere noen form for sykdom, kreft/hiv/blokkrør/etc.
    5) Hvis du ønsker å tiltrekke deg noen inn i livet ditt.
    Whatsapp: +2348032246310
    E-post: dawnacuna314@gmail.com

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...