mandag 29. februar 2016

Hva er galt med en del folk?!? (#marypoppins)

På lørdag var jeg i Folketeateret og så Mary Poppins sammen med mamma og Carina. Det var årets bursdagspresang fra oss til Carina, og forestillingen absolutt meget bra, på alle mulige måter, og spesielt imponert var jeg over Charlotte Brænna som hadde tittelrollen - fantastsik! Detssuten var det veldig morsomt å se flere "kjente" fjes fra min egen dansetid, på scenen :)

Det som derimot IKKE var noen god opplevelse, var hvordan enkelte folk tydeligvis syns at regler er for alle andre unntatt dem selv, og dermed oppfører seg...!
Ved siden av oss hadde vi feks en gjeng bestående av kanskje tre voksne damer, og det jeg antar var barna deres - i utgangspunktet ikke noe annet enn hyggelig med det. Så, etter at forestillingen er godt i gang, reiser en av damene seg opp, snur seg mot venninnene og barna, tar opp telefonen og tar bilde av dem. Med blitz! Det er altså helt mørkt i salen, og vi andre prøver å følge med på hva som skjer på scenen, men blir avbrutt ved at vi i prinsippet får en lummelykt rett i ansiktet. Den samme gjengen tok også bilder mot scenen, med blitz, flere ganger ila forestilling - rikitgnok hakket "bedre" for oss, siden vi da "bare" ble lyst i øynene sånn halvveis fra siden, men hvorfor gjør de det når alle har fått eksplisitt beskjed om å IKKE bruke blitz?!?
Det var også ganske mange som brukte blitz når de tok bilder senere i forestillingen.
Hvorfor tenker en del at "jaja, det er regler, men de gjelder selvfølgelig ikke for meg"? A**h****s, altså.

Men for å gjenta det; det var en veldig flott forestilling, og jeg syns det var kult at Folketeateret faktisk oppfordret publikum til å ta bilder ila forestilling, og bruke marypoppins-hashtaggen - men det er selvsagt IKKE kult hvis folk ikke klarer å oppføre seg som følge av det. Jeg syns det er utrolig merkelig hvordan noen bare ikke syns de trenger å ta hensyn til andre...


I går var det skikkelig kos dag for Alexandra og meg: Vi sov begge hos mamma og pappa fra lørdag til søndag, så først hadde vi skikkelig kosemorgen med mamma, og så dro Alexandra og jeg i det fine været innover til byen og Naturhistorisk Museum - siden jeg hadde lovet Alexandra en tur inn i Zoologisk museum. Fra giftshoppen måtte selvsagt den fine boken "Ida" av Jørn Hurum bli med oss hjem, sammen med en fin plakat med norske, giftige planter :)

dette ^^ er SÅ bra!


Etterpå gikk turen til Sagene Lunsjbar, før vi kom oss hjem. Dagen ble avsluttet med at vi begge to krøp opp i sengen til Anders og meg (han har jo vært bort i nesten en uke nå  men kommer hjem i kveld, da <3) og så filmen Malificent. Den kan absolutt anbefales - enten du er barn eller voksen! Såååå gøy at Alexandra har blitt så stor at vi kan se litt mer ordentlige filmer. Elsket tvisten de har laget i denne filmen om Tornerose, og ikke minst den onde feen; som kanskje ikke er så ond allikevel, når alt kommer til alt...;)

Nå er det tid for å sende avgårde artikkelen min til veiledere, og kanskje kan den sendes til medforfattere ila en to ukers tid? Det hadde virkelig vært noe!

2 kommentarer:

  1. Kan du ikke skrive mer om planlegging, mål og motivasjon. Det er så inspirerende! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja :) Driver faktisk med et innlegg om appene jeg bruker for å motivere og strukturere meg - kommer snart!

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...