tirsdag 7. juli 2015

Norgesglasset i morgen

Da er tirsdagen over, og det er "bare" 21 dager igjen til Anders kommer tilbake (ja, jeg savner ham fremdeles :P ).

Dagen i dag kan oppsummeres med skriving av forord, til et veldig spennende prosjekt jeg jobber med, så stengte biblioteket (klokken fire, allerede - pga ferie, tror jeg), og Therese og jeg ble ganske betuttet over at vi muligens måtte gi oss, men da kom jeg på at vi kunne dra hjem til meg og drikke vin og jobbe videre. Som sagt, så gjort! Jeg fikk sendt fra meg utkast til forord, og kunne omsider begynne på abstract til artikkel og foredrag - noe som gjorde meg mest forvirret, og litt oppgitt og trist ("åååh, jeg er bare utrolig dum, og jeg skjønner ingenting, og dessuten vet jeg ikke hva som skal være med i denne artikkelen, og så vet jeg ikke hva som kommer ut av turen til Berkeley heller, og dermed er alt umulig" - var ca det jeg følte, sånn kort oppsummert). Therese tittet på noe av det jeg jobber med, og ga meg innspill og tips, jeg fikk lagt en slagplan for morgendagen, og vi fikk snakket en del om hvordan det er å være i sluttfasen av PhD'en (Therese leverer kort tid etter sommeren). 

Jeg er har altså en plan for morgendagen, som bla inneholder:
- ringe til veileder og sutre
- se hva jeg får til av TALYS-beregninger (som egentlig betyr at jeg skal finne ut hva jeg kan/må spørre Cecilie om)
- skriv på introduksjonen til artikkel
Dette er de tre tingene som skal gjøres på Blindern i morgen. I tillegg skal jeg bevege meg ned til Marienlyst og NRK, for å være sommergjest på Norgesglasset på P1. Klokken 12:40 - sånn ca. Jeg skal bla ha med meg det jeg viser frem på bildet under, og snakke om det...;) I tillegg er det nok fare for at det blir litt fysikk og forskning <3 
"Høres" vi? ;)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...