fredag 10. april 2015

Sunniva tipser: Bli kjent med UiO

Siden det snart er søknadsfrist for universitetene (15. april - det er bare rett over helgen *iiiik*) tenkte jeg å tipse om noen (Facebook)sider: Aller først må jeg anbefale universitetet i Oslo (UiO) sin side - Bli kjent med UiO :) Enten du har bestemt deg for å studere ved UiO, og vil bli litt bedre kjent med Norges største (og mest fantastiske universitet ;) ), eller du er usikker og vil få litt innblikk i UiO for å kunne ta et informert valg <3 
Så er det selvsagt også "mitt" institutt: Fysisk Institutt sine Facebook-sider - for deg som lurer på hva som skjer ved norges største fysikkfaglige miljø, og kanskje lurer på å studere her hos oss...

---------------------------------------------------------

Alle studiestedene vil jo ha studenter til seg, og alle vil sikkert si at de er best...men jeg kan jo si at UiO er det største universitetet i den største byen i det største landet i - nei, vent ;)
Oslo har i alle fall flest soldager, mest lys, størst kulturtilbud, størst universitet, flest studenter, best(?) studenter :P

Jeg elsker <3 universitetet, og selv om det var ganske tilfeldig at jeg endte opp her i Oslo, så har jeg vel aldri angret (det betyr jo ikke at det har vært en dans på roser hele tiden...). Nå har jeg vært her i mer enn 10 år(!) - litt skummelt å tenke på :P Samtidig trives jeg stort sett bare bedre og bedre, og min eneste frykt er at jeg vil ha blitt fullstendig institusjonalisert når jeg er ferdig med doktorgraden, og aldri kan fungere der ute i den "virkelige" verden...;)
Både lillesøster Carina og mamma har studert på MatNat på UiO - mamma og Carina på biologi, og jeg altså på fysikk - og jeg kan trygt si at vi alle varmt anbefaler norges største og beste universitet <3<3<3

Lykke til med valget, alle dere som skal søke om opptak til høyere utdanning til uken! 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...