mandag 1. september 2014

September it is!

Ny uke, ny måned, ny årstid - NYE MULIGHETER!
Da er august, og siste rest av sommer (?) er over for denne gang, og høsten er her for fullt: Det betyr óg at jeg er ferdig med mine 7 måneder på fantastiske Realfagsbiblioteket <3<3<3 (will miss you guys!), og at jet er 100% tilbake nede på kontoret på Kjemisk Institutt som kjernefysiker igjen. Tilbake er også skjønneste Ann-Cecilie og søteste Gry, som begge er utrolig dyktige forskere, og har vært borte de siste tre månedene, på forskningsopphold andre steder i verden (Ann-Cecilie har vært på University of Michigan, og Gry ha vært på CERN - #forskerliv ;) ). Glad for å ha dem "hjemme" igjen!

-----------------------------------------------------------------

Her er noen av de "større" tingene som står i kalenderen min i september:



Dette virker ikke helt uoverkommelig - nesten så jeg lurer på om jeg har glemt noe, men (forhåpentligvis betyr det at jeg skal komme et godt jafs nærmere neste artikkel)...BRING IT ON ;)

------------------------------------------------------------

Jeg havnet forresten på Sundvolden i dag: det er nemlig sånn at alle de nye studentene har obligatorisk tur ut dit for å gjøre øvelser, høre foredrag og rett og slett bli kjent med hverandre. Det var ikke egentlig meningen at jeg skulle være med på det denne gangen, men så havnet jeg plutselig inni gjengen som sto og ventet utenfor Fysisk Institutt i dag tidlig, og da alle gikk inn på bussen sier arrangørene til meg "men bare bli med, da, Sunniva!" (muligens litt trigget av at jeg sto og sutret over at jeg ikke fikk være med :P) - så da gjorde jeg det; man må jo være litt impulsiv når man kan, eller hva? ;)
Opplegget virket kjempebra, og de nye studentene som får med seg denne knallstarten på studiene er virkelig heldige (det har kun vært sånn i to år). Fikk bla med meg personlighetstest (en sånn ganske enkel en), som kunne fortelle at jeg scorer lavt på kreativitet, og så å si identisk høyt på rasjonalitet og emosjonalitet - og det er jo det jeg pleier å si om meg selv: Jeg er ekstremt rasjonell og ekstremt emosjonell på samme tid - det kan være litt slitsomt til tider...



en ny dag gryr i lille Oslo

dagens outfit ble den blå sommerkjolen fra H&M, som bare er fantastisk deilig å ha på; og heldigvis kan den brukes også nå når det er høst, med strømpebukse og en cardigan :D

på bussen med nye (og noen gamle) fysikkstudenter (++)

resten av gjengen skulle være natten over på Sundvolden, men jeg måtte tilbake til byen for PT-time nå i kveld, og voice-lesing i morgen tidlig; så det ble en ginger latte på Joe and the Juice før treningen *nam*


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...