mandag 4. august 2014

Jeg er klar!

God mandag fineste <3<3<3
Da er jeg tilbake fra en nydelig Paristur med Charlotte, og vi har bare kost oss såååå masse - vi er et skikkelig bra reisepar ;) 
Vi har bla vært på Moulin Rouge, sett Eiffeltårnet fra mange steder og vinkler, tatt båt på Seinen, spist is, besøkt det impresjonistiske museet l'Orangerie (der de bla viser de fantastiske vannlilje-bildene til Monet *elsk*), gått tur i Montmartre og sett Sacré Ceur, gått tur langs Seinen og oppdaget ting som et ballett-studio under en bro - komplett med barre og speil og musikk, shoppet, drukket vin, spist crêpes som vi kjøpte på gaten, spist macroner, tatt selfies, funnet hovedkontoret til Areva (det er de som lager reaktoren jeg har tatt masteren min på, og som jeg simulerer videre nå på doktorgraden), og drukket champagne. Da jeg kom hjem i går kveld innså jeg at jeg hadde glemt å kaste resten av jordbærene jeg spiste dagen før jeg dro, så de hadde stått fremme siden onsdag - og de så liksom deretter ut...







Nå er jeg tilbake på kontoret på Blindern, og klar for alt (tror jeg) som dette høstsemesteret skulle ha å by på. Ukens hovedprosjekt er forberedelse av 2 foredrag: ett for fysikklærere, og ett for de nye fysikk-studentene. I tillegg skal jeg legge en plan for å komme i mål med neste artikkel til doktorgraden, og forhåpentligvis komme i gang med analysen (det tar alltid tid når man har vært en stund vekk, så en ting jeg er helt nødt til å gjøre fremover er å jobbe jevnt :/ ).
I skrivende stund sitter jeg og prøver å forberede disse foredragene, men jeg skal innrømme at hodet mitt er et helt annet sted...om 2 timer tar jeg over leiligheten min - OG JEG GLEDER MEG!!!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...