tirsdag 29. juli 2014

Fusion

Hei strålende!  I går var vi ute og nøt de deilige strålene som kommer fra den fine hydrogenbomben der oppe på himmelen, som bare står der og eksploderer.  Tenk at solen har et sånn varme og trykk at hydrogen og helium og sånn bare smelter sammen, og frigjør kjernekraft; og det bare fortsetter og fortsetter og fortsetter (ikke evig, da, men lenge nok ;) ). Hadde vært veldig gøy hvis vi fikk til kontrollert fusjon her på jorden óg (det er bare bittelitt vanskelig å prøve å få til sånt varme og trykk som det er på ildkulen der oppe, her nede), da, men enn så lenge så er det nok fisjon av tunge atomkjerner som er kjernekraftveien å gå...

Det var i alle fall en nydelig dag, både for liten og stor;  vi var en hel liten Rose-gjeng på Sognsvann i går: mamma,  meg, Alexandra,  og lillesøster Carina med sine to barn - Andrea og Arian. 


gårsdagens outfit: mørkerosa Converse/denim shorts/løs, hvit singlett/hodeskjerf/stor sekk som rommet alt fra håndklær til rosé-vin

Alexandra og Andrea på t-banen på vei hjem, med dagens andre is ;)


Jeg syns jo det er veldig morsomt at varmen fra solen kommer pga kjernekraft - slik at nesten all energi har opphavet i kjernekraft (solkraft er overført kjernekraft, og bio, vann, vind osv er jo overført solkraft, som altså er overført kjernekraft) ♥

------------------------------------------------------------

Nå er jeg en liten tur innom kontoret; har så smått begynt forberedelsene av semesterets første foredrag, som skal holdes neste uke på Landskonferansen om Fysikkundervisning - gleder meg! 




3 kommentarer:

  1. Hei alle sammen. Jeg så kommentarer fra folk som allerede fikk lånet fra rene hjertelån, og da bestemte jeg meg for å søke under deres anbefalinger, og for bare noen timer siden bekreftet jeg på min egen personlige bankkonto et samlet beløp på 35 000 euro som jeg ba om. Dette er virkelig en god nyhet, og jeg råder alle som trenger ekte lån å søke via e-posten sin (Mrfrankpoterloanoffer@gmail.com). Jeg er glad nå som jeg har fått lånet jeg ba om

    SvarSlett
  2. Hei alle sammen. Jeg så kommentarer fra folk som allerede fikk lånet fra rene hjertelån, og da bestemte jeg meg for å søke under deres anbefalinger, og for bare noen timer siden bekreftet jeg på min egen personlige bankkonto et samlet beløp på 35 000 euro som jeg ba om. Dette er virkelig en god nyhet, og jeg råder alle som trenger ekte lån å søke via e-posten sin (Mrfrankpoterloanoffer@gmail.com). Jeg er glad nå som jeg har fått lånet jeg ba om

    SvarSlett
  3. Bitcoin Investment21. februar 2021 kl. 17:11

    Min Bitcoin Investment Experience.
    Ingen tvil om at Bitcoin har vært trenden i dag, og det gjør mye i næringslivet fordi folk foretrekker å spare penger i lommeboken i stedet for banker, jeg tapte omtrent $ 54.000 USD i fjor sommer på grunn av prisfallet på bitcoins. En kollega på jobben som kjente min prøvelse med bitcoin-besparelser, introduserte meg til en plattform (cryptoforex345.com) hvor jeg kan spare og investere bitcoins med mer enn 100% fortjenestemargin. Først var jeg skeptisk til det, så jeg bestemte meg for å prøve det med bare noen få dollar. Jeg ble overrasket etter 12 timer tjente jeg mer enn 50% ekstra dollar, og jeg var i stand til å gjøre et øyeblikkelig uttak og helt siden jeg har investert og tjent mer penger. Bitcoin-investering med cryptoforex345.com har endret livet mitt ettersom jeg har tjent over $ 176 000 USD. Du kan registrere deg og tjene på:
    https://cryptoforex345.com eller kontakt info@cryptoforex345.com for mer informasjon.
    Merk: INGEN REGISTRERINGSBETALING, INGEN FORBETALING. Nyt uendelige muligheter.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...