torsdag 26. juni 2014

Books books books (Sunniva elsker bøker)

Her er tre bøker som jeg ikke egentlig anbefaler ennå, fordi jeg ikke har lest dem - men de står høyt opp på ønskeleselisten min ila sommeren ;) (nå lyver jeg forresten litt, for jeg har faktisk begynt på E=Mc2 - og så langt liker jeg veldig godt skrivestilen, og gjetter på at dette blir en bok jeg kan anbefale helt på ordentlig <3).

Bøkene jeg vil lese i sommer er:

  • "E=mc2 - En biografi om verdens mest berømte ligning", av David Bodanis
  • "The legacy of Chernobyl" (kan jeg aldri få nok? Nei, det tror jeg faktisk ikke at jeg kan), av Zhores Medvedev
  • "Tall forteller - Hvordan bruke tall til å finne ut om verden er slik du tror den er", av Jo Røislien og Kathrine Frey Frøslie 


Kanskje noen søte lesere har vært borti disse bøkene? Legg i så fall gjerne igjen en kommentar om hva du syns om dem ;)



2 kommentarer:

  1. Hei.
    Kjøpte Tall forteller etter å ha sett den her. Super bok med mange ideer for å gjøre tall og statistikk gøy! Gleder meg til å bruke ideer herfra i undervisningen min.

    SvarSlett
    Svar
    1. Så gøy å høre! Skal formidle dette videre til Jo - han setter sikkert pris på å kunne inspirere :)

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...