onsdag 26. februar 2014

Jentekonferansen, Jenter for realfag, IFIs jentecamp, og #realedamer

Hei hei, fineste★☆★
Her blir jeg friskere og friskere (heldigvis), og jeg er helt klart ikke døende - dermed går ferden i morgen litt nordover, mot Trondheim og Høgskolen i Sør-Trøndelag (HiST).  Der skal jeg snakke på Jentekonferansen,  og forhåpentligvis kanskje inspirere noen til å velge "utradisjonelt" - feks det å se på realfagsstudier som en mulig vei å gå...og som jeg har nevnt tidligere så er det en del sånne "oppdrag" på meg om dagen; i morgen er det altså denne Jentekonferansen,  og neste uke er det Jenter for realfag og #realedamer. I tillegg ble jeg spurt om å snakke på institutt for informatikk sin jentecamp - som jeg var og snakket på i fjor - men de var litt for sent ute, så det lot seg dessverre ikke gjøre denne gangen :/ 

Jenter for realfag arrangeres torsdag 6. mars på kvelden, av NHO Oslo og Akershus og er kun for jenter (sjekk mer info HER), mens #realedamer arrangeres av Realfagsbiblioteket i samarbeid med Girl Geek Dinner Oslo, fredag 7. mars hele dagen, og selv om fokuset er på jenter så er dette arrangementet åpent for alle. Jeg håper det kommer masse mennesker i alle aldre og av alle kjønn :P (mer info HER) !

---------------------------------

Her er en liten teaser for morgendagen - og Jenter for realfag (på #realedamer skal jeg snakke mer rent faglig om thorium og sånn; kommer tilbake til det i eget innlegg) - på disse to arrangementene vil jeg være personlig, og da kommer man ikke utenom hvor tøft jeg syns det var å begynne å studere...og hvordan jeg følte meg helt lost, og tenkte at jeg ikke passet inn.

Jeg har aldri følt meg så dum som det jeg gjorde da jeg begynte å studere å fysikk - nå har jeg blitt ganske vant til å føle meg dum...sitter med to artikler som jeg nettopp har skrevet ut for å lese ila helgen; og jeg vet jeg kommer til å føle meg dum når jeg sliter meg igjennom dem :P

Så kom jeg meg til Paris, og da ble selvsagt alt bra :P

Fatter ikke at ikke flere som vil "redde verden" ønsker å studere realfag...:/

--------------------------------

Her er gjengen med stipendiater som skal holde korte foredrag om forskningen sin på #realedamer, på dagen (13:00-15:30 på Realfagsbiblioteket/Vilhelm Bjerknes hus), og de leste realfagene er vel representert - i alle fall fysikk, kjemi, biologi, matematikk, farmasi, geologi, informatikk, og astrofysikk :D







2 kommentarer:

  1. Hei Sunniva!
    Bra realfagsprat på Jentekonferansen idag, vi satt og kjente oss igjen i mye av det du snakket om. Du er en god rollemodell for mange som blir litt skremt av karikaturene som tegnes av teknologinerdene!

    Kjør på videre! og takk for gratisreklamen på bloggen din ;)

    Mvh
    Ingeniører uten grenser NTNU

    SvarSlett
  2. Heisann! Jeg leste artikkelen i Adresseavisen i dag, og kjente meg veldig igjen i kommentaren din at "Jo nærmere doktorgraden jeg kommer, jo lettere er det å være opptatt av klær, mote og interiør". Har akkurat gjort meg til fast leser av bloggen din, selv om jeg selv ikke faller innenfor feltet fysikk og kjernekraft.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...