onsdag 15. januar 2014

Kontaktkonferansen

I går var jeg så heldig at jeg fikk være med på kunnskapsministerens kontaktkonferanse, om mangfold og elite. 
Og kvalitet var naturlig nok et ord som gikk igjen. Som jeg tenkte selv, og som ministeren selv presiserte, så er kvalitet et ord det ikke er bare bare å definere - altså, kvalitet kan jo være så mangt, og det kan jo være høy kvalitet kanskje på noen områder, men ikke på andre. Jeg likte da han sammenliknet det med en elefant: det er ikke lett å definere en elefant, men vi kjenner lett igjen elefanten når vi ser den ;)
Grunnen til at jeg egentlig var der var at jeg skulle holde "kåseri"  under middagen. En oppgave jeg ikke bare syns var enkel, siden jeg ikke pleier å snakke helt på den måten, og at jeg ikke fikk beskjed om hva jeg skulle snakke om - "velge selv" kan være mye vanskeligere enn å få beskjed om hva som er forventet av deg :P Jeg kom meg dog igjennom en lang (og stort sett interessant) dag med foredrag, og deretter middag og tale/"kåseri" under denne, og jeg er veldig fornøyd med dagen :)



Nå i kveld har jeg faktisk satt i gang med planlegging av Alexandra sin 4-årsdag. Litt ekstra logistikk i år, men jeg håper det skal bli sånn at hun blir fornøyd. Hun har snakket om bursdagen sin leeenge, og det virker som om hun har ganske store forventninger til denne dagen - ikke noe å kimse av å bli hele fire år, altså ;) I år blir vel første gang med "ekte" barnebursdag, med noen gjester fra barnehagen og alt mulig; bare synd det er meget begrensede plassmuligheter, slik at hun ikke kan få invitert alle hun (og jeg) egentlig har lyst til å invitere - kanskje. 
Vi får se, men nå er det på tide å få seg litt søvn, for i morgen skal jeg portrettintervjues av Naturfagssenteret, og så skal jeg bli tatt bilder av til en sak om kvinner og akademia i Morgenbladet, og da vil jeg jo ikke ha de aller største posene under øynene ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...