mandag 12. august 2013

10 år...

*Iiiik*

I dag er det semseterstart på Universitetet; høstsemesteret 2013 er faktisk i gang!

Det betyr at det er 10 - ti! - år siden jeg første gang troppet opp i Store Fysiske Auditorium på Fysisk Institutt; iført en babyrosa, trang, meget utringet gensertopp med glitter, og veldig blonde fletter ("Vil. Ikke. Bli. Satt. I. Bås!", ikke sant :P ).
Jeg har faktisk på meg rosa genser i dag óg - ikke med glitter denne gang, men paljetter, og den er betydelig mindre utringet og ikke spesielt trang - men ikke heeeelt ulik stil, heller. Litt morsomt som tiårsjubielumsantrekk, da, og det er tilfeldig...må være underbevissteheten som valgte outfiten for meg i dag ;)

Dagens outfit - har dessverre ikke bilde av meg selv i semesterstartsoutfiten for 10 år siden :/


Hadde virkelig ingen tanker om at jeg fremdeles kom til å være på Blindern etter 10 år den augustdagen i 2003; faktisk turte jeg ikke håpe noe mer enn at jeg skulle ta en bachelor-grad i fysikk, og det komiske (?) er jo at bachelorgraden var det som på mange måter så langt var vanskeligst - det var mye "lettere" (for meg, i alle fall) å fullføre mastergraden... Veldig rart å tenke på, egentlig.

Det er også tre år siden jeg begynte på doktorgraden nå - og det betyr at det er ett år igjen, og forhåpentligvis kan jeg kalle meg selv Dr. Rose før utgangen av 2014!
Sykt mye skal skje i løpet av det neste året, og dagens første møte på Laundromat er unnagjort (om boken som skal skrives), mens i morgen skal semesterets første foredrag holdes for de nye fysikkstudentene- lurer på om jeg skal ha på meg noe rosa da...neida, jeg lurer selvsagt ikke på det - tror til og med jeg vet hvordan jeg skal ha håret;)

Et travelt og deilig semester er i gang :D



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...