mandag 18. mars 2013

På menyen

Goood, solfylt mandag formiddag fineste <3
Sitter på kontoret nå, og føler meg egentlig ganske stresset....veldig mye på menyen denne uken:

  • jeg skal holde avslutningsappell på den "offisielle" rektordebatten på Blindern i morgen, denne er ikke skrevet ferdig ennå 
  • det blir to fagforedrag denne uken; ett på torsdag for elevene som deltar på fysikkolympiaden, og ett på fredag på min gamle skole -Fagerborg (dette gleder jeg meg egentlig ganske masse til, for det er bla. ballettelevene jeg skal snakke for, og jeg gikk jo ballettlinjen selv). Må heldigvis ikke lage foredragene helt fra bunnen av, men selv om jeg har masse materiale liggende bruker jeg faktisk MASSE tid på å forberede et "nytt" foredrag (spesielt etter å ha deltatt på Communicating Scientific Research-kurset; nå ser jeg bare så syykt mange "feil" med alle de presentasjonene jeg har liggende).
  • på fredag har jeg lovet å delta på Abels Tårn (Ekko på P2), og selv om det kanskje høres ut som om man tar alt på sparket og bare blir stilt noen spørsmål når man lytter til programmet kan jeg avsløre at sånn er det IKKE - jeg sitter her nå med en lang liste med forskjellige spørsmål, og selv om dette er i mitt fagfelt så er det masse man må sjekke og dobbeltsjekke før man er klar (kan ikke folk heller spørre meg om å gi en detaljert utledning av hva som skjer i thorium-uran-brensel i et kjernekraftverk, feks ;) )

I tillegg har jeg jo noen uran-data som ligger her og bare skriker etter å bli analysert. Så nå sitter jeg på kontoret og puster dypt, drikker kaffe, planlegger og hører på deilig klassisk musikk - neste punkt på programmet blir morgendagens appell!


Lørdagen ble forresten tilbrakt hos noen av de snilleste menneskene jeg kjenner; Tom André og Katarina, som hadde invitert på middag :) I tillegg var Anders der (Charlotte skulle ha vært der, men hun var dessverre blitt syk :/ ), og han hadde med denne fantastiske vinflasken til meg, som han og Charlotte hadde funnet på polet ved en tilfeldighet og da var de visst enige om den bare måtte de kjøpe til meg - jeg ble så rørt at jeg nesten begynte å gråte :P Litt usikker på om det er vinen i seg selv som er sexy, den som drikker den som er det, eller at den som drikker vinen blir sexy, eller kanskje man vil oppfatte verden rundt seg som sexy...eller kanskje alt på én gang ;)



Skal bli deilig med en litt rolig (?) påsk-uke, ja, hvor det skal jobbes for å få skuldrene senket sånn ca ti hakk :P


2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...