onsdag 30. januar 2013

Forskerliv


Puh, travelt om dagene - vekkerklokken ringer 5 om morgenen, og så går det slag i slag derfra (selv om jeg slumrer litt, da - ingen som spretter opp klokken 5, vel ;) ). Blir dessverre litt lite tid til å skrive her; det går i kronikkskriving for Aftenposten (med "deadline" sånn ca for en uke siden), gruppetimeforberedelse, dataanalyse (uran), kontorflytting (og selvsagt innredning :P), og i tillegg har jeg selvsagt en laaaang liste med blogginnelgg jeg gjerne vil skrive - altså ikke bare innlegg om at jeg har det travelt, men innlegg som handler om (kjerne)fysikk...problemet er bare at de innleggene krever en del tid (tro det eller ei). Derfor denne bittelille, kanskje litt kjedelige, statusoppdaten.

Jeg får gi et løfte da: om veldig kort tid skal det komme ett innlegg om stråling generelt (liksom hva er egentlig greia med ioniserende og ikke-ioniserende stråling og sånn?) og ett om motivasjon og det å føle seg dum (hvordan jeg kommer meg igjennom det - for jeg føler meg fortsatt dum hele tiden :P).

Måtte nesten presse inn et lite "møte" med rektor- og viserektorkandidaten i dag, da...lunsj må man jo uansett ha, liksom;) Møtet hadde vi selvsagt åpent for alle, nede i RF-kjelleren :D


Jaja, sånn er (forsker)livet - også ;)


2 kommentarer:

  1. Ser fram til innlegget om motivasjon og det å føle seg dum, kanskje fordi jeg tror jeg blir å kjenne meg litt igjen fra mitt eget studium i realfag :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Felles skjebne er felles trøst - eller noe ;)
      Tror det er andre lesere som vil kjenne seg igjen óg; skriver det innlegget litt som en oppfordring fra en leser...:)

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...