lørdag 22. september 2012

Kjedelig episode på Forskningsrådets festaften...

Hei hjerter <3<3<3

Hjelp som tiden flyr; føler jeg jobber og jobber og jobber, og allikevel er jeg ikke i nærheten av å ha tatt igjen de to ukene jeg mistet på begynnelsen av dette semesteret (først var jeg i Cannes på ferie, så var det konferanse i Kiev - selv om det er reise med jobben er det jo ikke sånn at man har mindre av alle de "vanlige" tingene å gjøre på kontoret, liksom), og dette er også grunnen til at det er litt for lenge mellom hvert blogginnlegg om dagen...:(

Denne uken har også vært buzy, blandet sammen med kos - nærmere bestemt: Forskningsrådets Festaften. Denne kvelden skulle jo egentlig bare ha vært kos og gøy, men desverre møtte jeg en fyr som for meg bekrefter at det fortsatt fins en del holdninger der ute; enten om at jenter ikke kan realfag, eller at jenter som bryr seg om hvordan de ser ut og drar på fest med knall rosa sko ikke kan noe realfag :/ 
Vi sto altså og koste oss med et glass vin da denne mannen kom bort og begynte å prate med oss, og han fortalte at han hadde jobbet med hvorfor tvillingtårnene falt (det første jeg tenket da han sa tvillingtårn var to tårn i Ringenes Herre - SÅ fjernt, jeg vet :P) . Han nevnte aluminium, og jeg skjønte med én gang hva han mente (vår eminente kjemiprofessor Per Hoff hadde nemlig helt nylig fortalt meg litt om hvordan aluminium vil reagere kjempekraftig med vann hvis temperaturen bare er høy nok), og viste tydelig at jeg syntes dette var superinteressant, og stilte direkte og "vitenskapelige" spørsmål, som han besvarte med et "ja" eller "nei" eller ikke i det hele tatt (kanskje mest av dette); han var visst bare interessert i å snakke om dette med Christian - som gang på gang sa at han var regissør og ikke kunne noe om dette men at jeg var kjernefysiker og at han burde prate med meg... Egentlig ble jeg ganske fort uinteressert i å faktisk prate med denne mannen, men min indre forsker måtte jo teste ut om han kom til å fortsette å ignorere meg, eller om det bare var en tilfeldighet jeg hadde innbilt meg. Konklusjonen på dette miniforskningsprosjektet, etter å også ha diskutert resultatene med Christian, er at denne aluminiumsmannen tydelig mente at meg var det ikke noe poeng i å prate med, til tross for interesserte og skikkelige spørsmål fra min side :/
Så, sorry til deg aluminiumsmannen, hvis du mot formodning leser dette og syns jeg er urettferdig - men jeg syns du oppførte deg som en sjåvinistisk dust, og det er lite kult!

Heldigvis endte kvelden veldig bra, med superfine mennesker og godt drikke :DDD
*Klemme-på*  alle ikkesjåvinistiske supre mennesker der ute som leser bloggen min!
Aaah, Cosmopolitans - sååå godt, da! Digger at det var en av gutta som  bestilte det til oss, lurer på om det var for å være snill mot meg, eller bare fordi Cosmos er så rosa og friske og fine ;)
Og alle var enig om at det hadde vært en fin kveld *kremt* xD

8 kommentarer:

  1. Maybe he was just gay and thought Christian was REALLY hot and wanted to hit on him. (Although, gay guys should still appreciate your hotness). :)

    SvarSlett
  2. Ikke bry deg om det! Kanskje han var for dum til å svare på spørsmålene dine, og grunnen til at han ville prate med Christian, som du sa ikke kunne noe om emnet, var fordi han ville høres smart ut. Du er smart og rå!

    SvarSlett
  3. Hæh? Jenter som kan realfag? Unpossible ... >.>

    SvarSlett
  4. Huff da, jeg får kollektiv beklage på vegne av alle medlemmer av vårt kjønn. Det er slik at visse individer aldri helt klatret opp Darwins evolusjonsstige... Godt å høre at du hadde en fin kveld ellers og bare det er sagt: etter å a møtt deg tror jeg KUN på kvinnelige forskere med rosa sko og lipgloss på ;-))

    SvarSlett
  5. Men da cosmoene og taxi skulle betales var Sunniva plutselig godt fornøyd med gamle kjønnsrollemønstre;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Men dette husker jeg ikke noen ting av ;)

      Slett
  6. Haha busted. Jaja ta det som erstatning for svie

    SvarSlett
    Svar
    1. Njaaa, jooo; jeg skal ikke ha på meg at jeg er en sånn som sniker meg unna å betale for ting - Christian skal nok få taxi-penger neste gang jeg ser ham :)

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...