tirsdag 14. august 2012

Tre favorittter på Blindern (aka. velkommen til UiO!)

Tirsdag allerede? Og jeg som hadde store planer om å ønske alle nye studenter velkommen i går; for plutselig var det fullt liv på Blindern igjen, etter noen uker hvor det har vært mer eller mindre øde. Jeg får heller gjøre det i dag, da, ved å dele mine tre favoritter på Blindern :) I tilfeldig rekkefølge så er mine favoritter Kaffebaren på UB (Universitetsbiblioteket/Georg Sverdrups hus), RF-kjelleren (Realistforeningen sin kjeller, i Vilhelm Bjerknes hus), og bokhandelen Akademika.

Plutselig var det studenter på campus igjen :D 
Fysikkbygningen *elsk* 


<3 UB Kaffebar: Her har de den aller aller beste kaffen på hele Blindern (i hele byen??), det er lyst og fint, og du kan sitte på en barkrakk i vinduet og titte på alle menneskene som går forbi - det er spesielt festlig å se på hvordan folk håndterer den merkelige lengden/dybden på trappetrinnene utenfor :P
Det må sies at det selges mye god kaffe på Blindern, men UB må nok være min favoritt. Dessuten er det fint å gå og ta en pause i fra lesingen hvis man sitter og leser på biblioteket (og det burde alle prøve, for det er også et flott sted å sitte).



<3 RF-kjellern: Som den realist jeg er, og tidligere meget aktiv i (realfags)studentmiljøet kan jeg ikke si noe annet enn RF-kjellern, selv om alle fakultetskjellerne er trivelige steder... Et perfekt sted å møte likesinnede på fredags kveld over en øl el. ;)




<3 Akademika: Jeg eeelsker denne bokhandelen, og tar ofte turen innom på vei til eller fra Bunnpris (som man bare må elske å hate, selv om det ikke er helt det samme som da jeg begynte på Blindern og verdens aller sureste nordlending jobbet der xD ). Her fins alle mulige fantastiske fagbøker, og en lang hylle med populærvitenskap!


Måtte jo innom for å dokumentere, og da fant jeg denne boken som jeg tror jeg blir nødt til å kjøpe...tror den kan passe fint på stranden i Cannes til uken ;)




Må innrømme at en liten del av meg skulle ønske jeg var en fersk student som bare hadde det gøy med fadderopplegg, i det fine været nå...heldigvis så er det ikke så aller værst å være doktorgradsstipendiat, og vente på å dra til Cannes til helgen heller :D

Vakkert utenfor kjemisk <3<3<3


2 kommentarer:

  1. Jeg vet ikke helt om det er så lurt å ønske velkommen til UB, tror ikke ferskingene vet hva det skal være for noe. Men er selvsagt enig i at det er en av byens besteste kaffebarer <3<3<3

    SvarSlett
  2. Kos deg i Cannes. Det er kjempevarmt der nå hørte jeg på radio så du kommer til å være helstekt. Klem

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...