mandag 30. april 2012

Mandag på høyskolen

Måtte bare ta bilde av dette nydelige, rosa treet på fredrikke-plassen på Blindern da jeg kom tilbake etter å ha vært nede i byen. Blomstrende trær er bare så utrolig nydelig!!!

Hei alle kjære, radioaktive superhelter!
I dag har jeg holdt foredrag om kjernekraft på Høyskolen i Oslo. Søteste Jostein (som jeg delte lesesal med tidlig i studiene, og som nå er ansatt på HiO) spurte meg for en stund siden om jeg kunne tenke meg å gjøre dette, siden det var kjernefysikk som var på timeplanen nå, og da kunne jeg jo ikke si nei...;) Tror det gikk ganske bra - jeg snakket sammenhengende i en hel klokketime, og så vidt jeg fikk med meg virket det faktisk som om alle fulgte med stort sett hele tiden :D Da jeg kom inn i klasserommet så jeg noen som satt og tittet på bloggen min - det var morsomt *elsk*.

Det store spørsmålet i går var jo hva jeg skulle ha på meg i dag, og det ble brune chinos, hvit topp med gullpaljetter og en liten beige cardigan - følte det funket fint.



Etter foredraget dro jeg opp på Blindern igjen (litt vel tidilg å gi seg for dagen klokken 14, selv på en inneklemt dag ;) ), og der ble jeg sittende og titte på de videre simuleringene jeg skal gjøre framover. For å virkelig forstå hva som skjer i reaktoren min må jeg finne ut av hva slags reaksjoner som skjer på de forskjellige stedene i reaktoren (reaksjonsrate som funksjon av avstand fra sentrum), og ikke bare gjennomsnittet av disse. Trodde dette skulle bli skikkelig vanskelig, men jeg tror jeg fikk det til rett før jeg skulle dra for dagen, så da ble jeg jo bare kjempeglad *fornøyd med seg selv*! Tror jeg må vise dere de nye, fine assembliene mine på onsdag...

-S



2 kommentarer:

  1. Høgskolen i Oslo finnes ikke lengere ;) Nå heter det Høgskolen i Oslo og Akershus! :)

    Morsomt at du var på skolen "min" og holdt forelesning :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Uff, det visste jeg vel egentlig...:P Til mitt forsvar så var jeg ihvertfall på høyskolen som ligger i Oslo, da ;)

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...