fredag 6. januar 2012

Fra sorg til glede :D

Å, er det ikke bare en fantastisk dag?!
Solen skinner, det er litt kaldt men ikke for kaldt (det er jo bare 6. januar tross alt, og i morgen har jeg bursdag...), og jeg har fikset feilen i programmet mitt :D:D:D 

Som dere kan se her så kan jeg nå endelig forandre på størrelsen på det gule feltet (pluss størrelsen på de rosa ringene, og anrikningsgraden i brenselet - men det har jeg kunnet hele tiden). Jeg bobler bare over av glede!

Er det ikke nyyydelig?? :D

Disse bildene viser to forskjellige <3 brensels-assemblies <3, som er bunter av brenselsstaver. Alle de rosa rundingene er brenselsstaver, mens de grønne ringene er kontrollstaver. Det gule feltet består av brenselstaver med en annen anrikning (og eventuelt størrelse) enn det rosa feltet rundt, og jeg prøver å finne ut av hva som skjer hvis jeg gjør dette feltet større eller mindre - så det var litt dumt at jeg gjorde ørten simuleringer der jeg trodde jeg forandret masse, mens det viste seg at jeg ikke hadde fått forandret noen ting, liksom...:P

Det er mye arbeid som må gjøres på nytt, men nå vet jeg ihvertfall at jeg gjør det riktig, pluss at jeg har lært litt mer om MURE (MCNP Utilities for Reactor Evolution <3)

Tror jeg må feire dette med en liten treningsøkt, rett og slett, før det blir en tur på byen med gode venner i kveld :D
God helg til alle fininger!!! <3


1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...